Please me!

MAC läppstift i färg "Please me". 

"Läppstift som skämmer bort läpparna med allt de älskar och lite till. Överlägsna färger med en fyllig och krämig konsistens formar och fyller läpparna samtidigt som naturliga, mjukgörande komponenter binder fukten för en mjuk och skön effekt. Ljusreflekterande pärlor ger fantastisk glans och skimmer."
 
Så säger Kicks hemsida om MACs läppstift. Dock kan vi nog räkna bort den sista meningen för mitt läppstift, då det är matt. 
På färgen på min hand resp. läppar. :-) 
 
Jag är väldigt nöjd med färgen. Jag letade efter ett läppstift som inte var för ljust rosa men heller inte för mörkt/lila, och dessutom matt då jag kände att mitt vita hår tillsammans med ett knallrosa, glansigt läppstift bara blev för mycket att använda till vardags. 
 
Läppstiftet ser väldigt mörkt ut innan det kommer på läpparna, vilket påvägen hem fick mig tänka till två gånger och undra om jag verkligen fått med mig rätt nyans hem. 
 
Konsistensen är krämig när du applicerar men torkar sedan fort, utan att läpparna känns "frasiga". Var dock noga med att ha återfuktade läppar innan du applicerar, vilket jag inte var på bilden. Ett väldigt täckande läppstift som håller i flera timmar: genom pussar, mat och dryck!
 
Såhär såg jag ut idag.
I ansiktet har jag:
MAC Pro longwear "NC15",
Isadora Velvet Touch compact powder "11 Soft mist",
MUS Blush "Fresh".
På ögonen:
MAC paint pot "Soft Ochre",
MUS microshadow "White",
Isadora eyeshadow quartet "Heavy metal",
Max Factor "2000 calorie" Mascara.
Och på läpparna MAC Please me! ♥ 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback